معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به نمایش توانمندی‌های کرمان در تبریز اشاره داشت و گفت: در حاشیه این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌هایی میان خانه‌های صنعت و معدن کرمان و تبریز منعقد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدعلی دهقان در نشست خبری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز که طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ آذر ماه جاری برگزار می‌گردد، بیان کرد:استعدادهای بالقوه عظیمی در استان کرمان وجود دارد که بالفعل رساندن آنها، توسعه‌ای را در امر صادرات ما رقم می‌زند.
وی ادامه داد: بسیاری از محصولات تولیدی استان کرمان از جمله پسته، خرما، محصولات جالیزی، مرکبات و گندم به دلیل مازاد مصرف استان، به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر می‌شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، دسترسی به بازارهای مناسب را در امر صادرات مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از این راه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های متعدد و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌‌های استانی است.
دهقان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان همزمان با سه نمایشگاه فرش، شب یلدا و لیزینگ کالا و خدمات در شهر تبریز برگزار می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از این نمایشگاه را شاهد باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: توانمندی‌های استان کرمان در قالب ۷۰ تا ۸۰ غرفه در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز به متراژ ۲ هزار مترمربع به نمایش گذاشته می‌شود.
وی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی میان خانه‌های صنعت و معدن کرمان و تبریز را از حاشیه‌های این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: خانه صنعت معدن تبریز از فعالان این حوزه است، لذا همکاری با آن برای بخش خصوصی کرمان می‌تواند حائز اهمیت باشد.
وی اضافه کرد: محصولات کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی شامل مس و فولاد و خودروسازی و صنایع کوچکتر در این نمایشگاه معرفی می‌گردند و هزینه‌ها به عهده خود شرکت‌ها است.
سعید مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق که هماهنگی لازم را برای برپایی نمایشگاه به عهده دارد، اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری برگزار می‌شود.
وی به حضور صنایع بزرگ کرمان از جمله مس، گل‌گهر، مدیکو با زیرمجموعه‌های خود در این نمایشگاه اشاره داشت و افزود: این نمایشگاه به شکل تخصصی برگزار می‌گردد، خانه صنعت و معدن در قالب یک غرفه معرفی صنایع کوچک را به عهده دارند.
سعید ادامه داد: بخش گردشگری با محوریت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان در ورودی نمایشگاه مستقر هستند که معرفی جاذبه‌ها و هتل‌ها و صنایع دستی استان را دارند و شرکت‌های گردشگری ماهان جنوب شرق و آژانس‌های مسافرتی حضور خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب شرق گفت: نمایشگاه از حالت انفرادی خارج و به کمیسیون‌های تخصصی سپرده شده که به شکل هدفمند به معرفی و توانمندی بپردازند.
سعید افزود: متولی معرفی محصولات جنوب استان کرمان نیز اتاق بازرگانی جنوب است و مبحث صادرات محصولان کشاورزی پسته و خرما را دنبال می‌کنند.
وی به حضور شرکت توسعه آبادانی کرمان، کانی مس، مجتمع صنعتی رفسنجان با شرکت‌های زیرمجموعه خود در نمایشگاه اشاره داشت.