جلسه ای در روز چهارشنبه مورخ ۱۶/۰۶/۱۴۰۱ در محل سالن شماره ۲ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در خصوص نحوه مساعدت بانک ها و موانع قانونی برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، با حضورمهندس شیخ بهایی، رییس انجمن شرکت های دانش بنیان و مدیران شرکت های دانش بنیان و نمایندگان بانک ها، برگزار شد.

طبق این جلسه مصوب گردید، فرصت تکمیل مدارک شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی که در حال حاضر ۴۵ روز است به ۹۰ روز افزایش یابد.

مقرر گردید با تایید کارگروهی متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، انجمن شرکت های دانش بنیان و فناور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، متقاضی دریافت تسهیلات به صورت موردی، به عنوان امین بانک تلقی گردند؛ که دلیل این امر عدم امکان ارائه فاکتور خصوصا در حوزه های با فناوری بالا به بانک ها می باشد.

از دیگر مصوباتی که در جلسه صورت گرفت می توان به فرایند ارزش گذاری شرکت های دانش بنیان و فناور و دارایی های غیرمشهود بر اساس نامه حمایت از تولید دانش بنیان، اشتغال افرین در حوزه اقتصاد توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و حسابرسی تسریع گردد، اشاره کرد.

در آخر هم مقرر گردید که بانک ها موانع قانونی فعلی در سیستم بانکی را برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور، مطابق آیین نامه ها و بخشنامه های موجود و همچنین راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مشکلات فوق به دبیرخانه کمیته ارسال فرمایند.