روز سه شنبه مورخ ۲۲ آذر ماه، پیش جلسه شورای گفتگو با موضوع “بررسی روش های عملی برای جمع آوری اطلاعات مربوط به پیش بینی سرمازدگی محصولات کشاورزی ” در محل سالن شماره ۱ اتاق بازرگانی برگزار گردید.

در این جلسه مدیران شرکت های دانش بنیان؛سرکار خانم دکتر کرمی از شرکت ویرا ژرف کویر و آقای دکتر ملامحمدی از شرکت کاوشگران آب و همچنین آقای مهندس قاسمعلیزاده، که در حوزه مانع زدایی از سرمازدگی محصولات کشاورزی، به ساخت دستگاهی در این زمینه اقدام کرده اند، حضور داشتند.

مدیران شرکت ها درابتدا به معرفی محصولات خود که در راستای این مسئله طراحی شده است، پرداختند و همچنین راهکارهایی را جهت جلوگیری از این موضوع بیان کردند و جهت تسریع در رفع این مسئله، تعامل و همکاری را در دستور کار خود دیدند.

جناب آقای مهندس طبیب زاده رییس محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، در همین راستا درخواست ارائه طرحی را مطرح کردند که بتواند سلسله راهکارها برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی را بیان کند.

در نهایت پس از جمع بندی نظرات این شرکت ها، طرحی بیان شد که به پیش بینی، پایش و اقدامات لازم جهت جلوگیری از آسیب زدگی بپردازد، و محتوای این طرح در جلسه شورای گفتگو مطرح شد.