پنجمین جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان با حضور جناب آقای دکتر فداکار استاندار محترم استان، روز شنبه مورخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار گردید.

آقای دکتر فداکار، به عنوان رییس شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان، جلسه را آغاز نمودند و دبیرخانه شورا در خصوص اقدامات مرتبط با انعقاد توافق نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت کشور و استانداری کرمان در حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان، گزارش خود را ارائه نمودند.

در ادامه آقای مهندس شیخ بهایی، رییس محترم انجمن شرکت های دانش بنیان استان، ضمن بیان دغدغه ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان کرمان و درخواست رفع این مشکلات جهت بهبود فضای کسب و کار این شرکت ها، گلایه خود را از عدم ابلاغ “سند توسه فناوری و نوآوری استان کرمان” که توسط انجمن دانش بنیان در تابستان ۱۴۰۰ تهیه شده است بیان نمودند و ابلاغ و اجرای این سند را نقش به سزایی در راستای بهبود اکوسیستم فناوری استان دانستند.

در ادامه ریاست محترم دانشگاه شهید باهنر کرمان به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای تحول آموزش عالی استان و ماموریت گرایی دانشگاه ها، پرداختند و رییس محترم پارک، طرح مباحث مرتبط با پارک علم و فناوری استان را بیان نمودند.