بررسی برخی مشکلات تامین اجتماعی در حوزه تولید و ارائه راهکار های پیشنهادی عنوان موضوع هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بود که در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن شهید کامیابی اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار گردید. این جلسه با حضور استاندار جدید کرمان جناب آقای دکتر فداکار،  جناب آقای مهندس طبیب زاده ریاست محترم اتاق بازرگانی، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان ، مدیران انجمن های تخصصی اتاق بازرگانی کرمان از جمله آقای عابد شیخ بهایی ،رییس انجمن شرکت های دانش بنیان و سایر مسئولین اجرایی استان تشکیل گردید.

در این جلسه استاندار کرمان گفت: اعتقاد دارم که دولت نباید نقش اجرایی در اقتصاد داشته باشد و بخش خصوصی قدرتمند، موفقیت بیشتری خواهد داشت. وی افزود:دولت باید شرایط را تسهیل، فرآیندهای پیچیده را اصلاح و فرآیندهای غیرضرور را حذف کند و در اجرای فعالیت های اقتصادی دخالت نکند تا کار بهتر پیش رود. در ادامه استاندار کرمان ظرفیت‌های اقتصادی استان در خودروسازی و  گردشگری و خدمات را مورد اشاره قرار داد و گفت:سهم استان کرمان در گردشگری پایین و مغفول مانده و کویر یک ظرفیت بزرگ اقتصادی در بخش گردشگری است.

رئیس اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست به بیان فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط اتاق کرمان در شورای گفت و گو به استاندار و رئیس کل دادگستری استان که فعالیت خود را به تازگی در کرمان آغاز کرده اند، افزود: مدل توسعه اقتصادی استان را با تکیه بر نیازهای۲۰ سال آینده طراحی کرده ایم و با توجه به اینکه پروژه های توسعه ای استان از زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز و جاده جلو افتاده، تکمیل زیرساخت ها برای توسعه استان ضروری است.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تلاش خود را برای حمایت از تولید و افزایش اشتغال در استان مضاعف خواهیم کرد و تولیدگنندگان در سطح استان بدانند که حاکمیت نظام حامی و پشتیبان آنهاست. حجت الاسلام حمیدی، افزود: امروز در کشور نیازمند افزایش تولید در هر دو بعد کمی و کیفی (دانش بنیان) هستیم و ظرفیت هایی در استان به ویژه دستگاه قضایی وجود دارد که می توان برای تولید کشور الگو باشیم. وی اظهار کرد: اگر برای بخش خصوصی و تولید مانع تراشی نشود و حمایت های لازم صورت گیرد، آنها کار را پیش می برند.