نشست انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان با حضور بازرس کل محترم استان در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار گردید.

در این نشست آقای مهندس شیخ بهایی، رییس محترم انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان، به درخواست های شرکت های دانش بنیان جهت بررسی مشکلات آنها توسط آن سازمان محترم اشاره نمودند و خواستار تسهیل گری و رفع مشکلات شدند.

ایشان همچنین به ارائه گزارش عملکرد انجمن در مدت فعالیت آن، پرداختند. و به یکی از دغدغه های انجمن که عدم ابلاغ سند توسعه فناوری و نوآوری استان می باشد، اشاره نمودند و خاطر نشان کردند که این سند برای اولین بار در کشور توسط انجمن تدوین شده است و حتی استان های دیگر اکنون از این سند، براساس ساختار زیست بوم فناوری استان خود، استفاده می نمایند؛ اما هنوز در استان کرمان این سند بلااستفاده مانده است.

در این جلسه سه شرکت از شرکت های دانش بنیان فعال در استان، انجمن را همراهی نمودند. پس از مطرح شدن مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان، آقای دکتر آبیار بازرس محترم استان، ضمن خوش آمدگویی به انجمن و شرکت های دانش بنیان فرمودند، تنها راه کم کردن از مشکلات شرکت های دانش بنیان، حمایت ازآنهاست؛ که به دلیل اهمیت شرکت های دانش بنیان این موضوع از اهم فعالیت های این سازمان می باشد و شرکت ها می بایست مشکلات خود را به این سازمان جهت بررسی ارسال نمایند. ایشان تاکید نمودند که سازمان بازرسی یک حامی حقوقی برای شرکت ها می باشد.

در ادامه تکمیل صحبت های ایشان آقای تویسرکانی فرمودند، با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده برای شرکت های دانش بنیان، در طی یکسال گذشته، در میان مشکلات و پرونده های دریافتی از واحدهای صنعتی و تولیدی تنها دو یا سه مورد از پرونده ها از سوی شرکت های دانش بنیان بوده است، تا زمانی که شرکت ها مشکلات و مسائل خود را با این سازمان مطرح ننمایند و آگاهی بخشی صورت نگیرد، ما نمی توانیم به رفع مشکلات بپردازیم. شرکت ها می توانند مسائل خود را به انجمن ارائه داده و یا خود مستقیما به سازمان بازرسی ارسال نمایند، و با حفظ محرمانگی تمام، حتما به مشکلات رسیدگی شده و جهت رفع آنها، اقدامات برنامه ریزی شده ای انجام می گیرد.

در پایان نشست نیز آقای مهندس شیخ بهایی، آمادگی انجمن را، جهت دریافت مسائل و مشکلات شرکت ها و انتقال آنها به سازمان بازرسی با رعایت حفظ محرمانگی، اعلام نمودند.