این شرکت از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز نموده و به عنوان واحد فناور در پارک علم وفناوری کرمان ورود پیدا کرد و با محصول ” بذر مصنوعی زیره کرمانی” مجوز دانش بنیان نوپا را دریات نمود..

سایر محصولات این شرکت دانش بنیان :

  • نهال کشت بافتی آویشن شیرازی
  • مایه پنیر گیاهی

بذر (غده) مصنوعی زیره کرمانی

تمایل به زراعت زیره کرمانی به دلیل وجود خواب در بذر و طولانی بودن دوره جوانی (۷-۴ سال) وجود ندارد. به هر حال، اگر بر خواب بذر غلبه شود سال ها طول می کشد تا غده حاصل از بذر به ذخیره مواد پرداخته و گل و در نتیجه میوه (بذر) تولید کند. در سیستم کشت بافت ابتدا از ریزنمونه کورم کالوس تهیه می شود. این کالوس به کالوس رویان زا القا شده و رویان ها در محیط کشت مناسب رشد و تولید غده می نمایند. این غده ها با تقویت محیط کشت، برگ های سال اول، دوم و سوم را در درون شیشه تولید کرده و وقتی به وزن ۳ گرم رسیدند آماده کشت می باشند. از آنجا که خارج از شیشه آلوده می شوند و زارعین نمی توانند از این غده استفاده کنند لازم است مراحل پوشش دار کردن به نحوی انجام شود که در مرحله اول در دسترس کشاورز باشد و در مرحله دوم در طول سال بصورت انبوه قابل تولید و قابل ذخیره باشد ودر نهایت قبل از کاشت اعمال تیمار مناسب ممکن باشد. پوشش یک لایه سدیم آلژینات ۵%، یک لایه زغال فعال و یک لایه سدیم آلژینات ۱۰% روی کورم اشکال تیله مانندی تولید می کند که در دمای ۱۵-۱۰ درجه سانتیگراد قابل نگهداری و در دمای ۵-۲ درجه سانتیگراد به مدت دو هفته فعال می شوند. این غده ها در اسفندماه در عرصه های کوهستانی سرد قابل کشت می باشند و در سال اول بذر تولید می کنند

نهال کشت بافتی آویشن شیرازی

مراحل تولید انبوه « آویشن شیرازی» شامل مطالعه، بررسی و برنامه دقیق علمی جهت انتخاب مناسب ترین گیاه دارای مرفولوژی برتر و مواد موثر بیشتر بود. در مرحله بعد به  ارائه پروتوکل مناسب که پس از سال ها آزمون و خطا بدست آمده است مبادرت شد و با تولید انبوه گیاه در درون شیشه های کشت بافت ادامه پیدا کرد. در مرحله آخر هم  تولید انبوه گیاهک در گلدان های و انتقال به عرصه زراعی به اتمام رسیده است.

مایه پنیر گیاهی

سالانه ۸۰۰ هزار تن انواع پنیر در ایران تولید می شود که عمل پنیر سازی با مایه پنیر(رنت) وارداتی انجام می شود. آمار نشان می دهد که سالانه بیش از ۶۰ میلیارد ریال به واردات این محصول اختصاص دارد. بدیهی است در صورت تامین مایه پنیر در کشور نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود بلکه زمینه اشتغالی جدید بوجود می آید که وابستگی را قطع می کند.

بطور کلی منشأ اولیه مایه پنیراز شیردان گوساله و یا گوسفند بوده است ولی با شیوع بیماری های دامی چون جنون گاوی و یا سایر بیماری های مشترک دام ، چاره ای جز جایگزینی مایه پنیر حیوانی وجود نداشت. پیشرفت علم بیوتکنولوژی این امکان را فراهم آورد تا ژن بیان کننده آنزیم رنت از جانوران کلون و به میکروارگانیسم ها منتقل شود. از آنجا که سرعت تکثیر میکروارگانیزم ها بالاست این روش عمده ترین منشأ تولید مایه پنیر می باشد.

در واقع به دلیل انتقال ژن به میکروارگانیسم و محصول حاصل که تراریخته نامیده می شود،  در مصرف ﻣﺎﯾﻪ ﭘﻨﯿﺮﻫﺎی ﺑﺎ ﻣﻨﺸﺄ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ژﻧﺘﯿﮏ ذهنیتﻫﺎی منفی نزد ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن وﺟﻮد دارد . بعلاوه ﻗـﻮاﻧﯿﻦ ﻣﻮﺟﻮد در بسیاری کشورهای جهان و به ویژه ﮐﺸﻮرﻫﺎی آﻟﻤﺎن، ﻫﻠﻨـــﺪ و ﻓﺮاﻧﺴـــﻪ اﺳـــﺘﻔﺎده از ﻣﺎﯾـــﻪ ﭘﻨﯿـــﺮ ﺣﺎﺻـــﻞ از  ﻣﯿﮑﺮوارﮔﺎﻧﯿﺴﻢ ﻫﺎی اﺻﻼح ﺷﺪه ی ژﻧﺘﯿﮑﯽ را ﻣﻨﻊ ﮐﺮده اﻧﺪ. از این رو امروزه استفاده از گیاهان که خاصیت انعقاد شیر دارند و ﻣﺎﯾﻪ ﭘﻨﯿﺮﻫﺎی ﮔﯿﺎهی نامیده می شوند مقبول تر است. از آنجا که قبلا از حضور این گیاه از استان کرمان شواهدی وجود نداشته است لذا از مایه پنیر گیاهی هم اطلاع و زمینه ای وجود  نداشته است. این شرکت فرآیند تولید پنیر از این مایه پنیر را بهینه کرده و آماده تولید مایه پنیر گیاهی و کاستن از واردات مایه پنیر می باشد. هم اکنون محصول به صورت کیسه ای و مایع در حد آزمایشگاهی تولید شده است.