مازندران ۵۰۰ هزار تا یک‌ میلیون تن مازاد تولید مرکبات خواهد داشت

اخبار

تازه‌ترین نشست شورای گفت‌وگوی استان مازندران با حضور رئیس اتاق و استاندار مازندران برگزار شد.

رئیس اتاق مازندران در این نشست با اشاره به مازاد ۵۰۰ هزار تا یک‌میلیون تنی مرکبات خواستار برنامه‌ریزی برای صادرات آن شد.

عبدالله مهاجر دارابی بابیان اینکه میزان تولید مرکبات استان در سال جاری کمتر از سال گذشته نخواهد بود، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰۰ هزار تن تا یک‌میلیون تن مازاد محصول داشته باشیم که باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی شود.

مهاجر دارابی با تأکید بر اینکه برای حمایت از تولیدکننده و فروش محصولات مازاد راهی جز صادرات نداریم گفت: متولی صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت و متولی تولید محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است و اتاق به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی و حوزه صادرکنندگان استان ایفای نقش می‌کند.

وی تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه جریان صادرات، دولت باید مشوق‌های صادراتی و وام کم‌بهره ۱۰۰ میلیاردی عرضه کند تا صادرکنندگان به امر صادرات ترغیب شوند.

مهاجر دارابی توسعه صادرات را از اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: تا زمانی که دولت مشوق‌های صادرات و تسهیلات کم‌بهره ارائه نکند برای امر صادرات تولیدکننده رغبتی نخواهد داشت.

رئیس اتاق مازندران با اشاره به رقابتی بودن فضای صادرات تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده تولیدات در استان بالاست و برای حمایت از صادرکننده باید مشوق‌های صادراتی ارائه شود.

نوشتهٔ پیشین
جلسه رسمی هئیت مدیره و بازرس انجمن صنفی مدیران مراکز دانش بنیان
نوشتهٔ بعدی
هیات تجاری هندوستان ششم آبان به ایران می‌آید

نتیجه‌ای پیدا نشد.