فعالیت های اجرایی معاونت علمی ریاست جمهوری به صورت برونسپاری، به کارگزاران ارزیابی شرکت های دانش بنیان محول شده است که تنها این شرکت ها صلاحیت بررسی شرکت های متقاضی احراز صلاحیت دانش بنیان  را دارا می باشند.

متولی بررسی شرکت‌‌ها و موسسات دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگروهی به نام  “کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا“دارد که متولی ارزیابی  شرکت‌های دانش بنیان  می باشد. ریاست این کارگروه به عهده جناب آقای دکتر صاحبکار می باشد.

 

 

این کارگروه نقشه راه و آیین نامه های بررسی و ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان را تدوین کرده و به تصویب میرساند و بر روند اجرای قوانین نظارت دارد. به جهت انجام امور ارزیابی در سطح کشور، کارگزاران و کارشناسانی مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری مامور شده اند. این کارگزاران عموما شرکت هایی خصوصی بوده که مشغول به انجام امور ارزیابی و ممیزی شرکت ها در مسائل مختلف می باشند که بخشی از کار آنان ارزیابی شرکت های دانش بنیان می باشد. این کارگزاران دستمزد و حق الزحمه خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده و به هیچ وجه از شرکت های متقاضی احراز صلاحیت دانش بنیان مبلغ یا حق الزحمه ای را دریافت نخواهند کرد. در شرکت های کارگزار ارزیابی دانش بنیان تنها کارشناسانی که نام آنها در لیست آمده است مجازند که شرکت‌های دانش بنیان را بررسی و ارزیابی نمایند. فهرست این کارگزاران و کارشناسان در ادامه آمده است.

 

 

فهرست کارگزاران و کارشناسان ارزیابی  دانش بنیان

فهرست کارگزارن ارزیابی و همچنین کارشناسان ارزیابی شرکت های دانش بنیان در ادامه آورده شده است:

 

 

چند نکته:

  • تنها شرکت های کارگزار آورده شده در بالا میتوانند با شرکت های متقاضی احراز صلاحیت دانش بنیان در ارتباط بوده و اطلاعات دریافت نمایند.
  • جهت بررسی حضوری شرکت های متقاضی احراز صلاحیت دانش بنیان، تکمیل و ارائه گزارش شرکت ها و موسسات دانش بنیان تنها کارشناسان آورده شده در بالا می توانند حاضر شوند و سایر افراد صلاحیت این کار را نداشته و در صورت مشاهده باید مراتب به معاونت علمی ریاست جمهوری اطلاع رسانی گردد.