دیدار عیدانه هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان با رییس محترم اتاق کرمان

اخبار

اولین جلسه انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان با رئیس محترم اتاق بازرگانی در سال ۹۷، چهارشنبه ۲۲ فروردین با حواشی دید و بازدید نوروزی برگزار شد.در این جلسه مهندس طبیب زاده با تبریک سال نو خاطر نشان ساخت که تنها راه نجات اقتصاد کشور از این بحران، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و استفاده از نیروی کار متخصص است و ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه استان فراهم است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد و در وضعیت امروز جامعه جا دارد به اقتصاد دانش‌بنیان دراستان توجه بیشتری شود.

در این جلسه عماد جمعه‌زاده رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان در  خصوص اهمیت و تهیه سند توسعه فناوری استان کرمان بیان کرد: عدم وجود برنامه ای مشخص و عملیاتی در ارتباط با توسعه فناوری استان ، مشخص نبودن مسئولیت ، اهداف و جایگاه هر نهاد در این ارتباط ، جزیره ای عمل کردن و موازی کاری  و همپوشانی فعالیت نهادها در حوزه توسعه فناوری ، ممانعت از پیشرفت استان را باعث می شود. لذا تهیه و تدوین نقشه راه توسعه فناوری استان موانع و مشکلات مربوطه را برطرف می کند و نقش و مسئولیت دستگاه ها را مشخص می نماید و پیشبرد اهداف فناوری را در پی خواهد داشت.

همچنین وی اشاره کرد که: برای تهیه سند فناوری توسعه استان کرمان ، دیگر سندهایی که تاکنون برای استان ایجاد گردیده با همکاری دستگاه ها در حال جمع آوری و مطالعه می باشند و کارهای اولیه برای تهیه سند توسعه انجام شده است.

مهندس مجید نورانی عضو هیات مدیره انجمن دانش بنیان با تبریک سال نو در خصوص ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان کرمان بیان کرد که: یکی از وظایف صندوق پژوهش وفناوری ارائه انواع تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان و فناور می­ باشد. براین اساس این صندوق در قالب عقود مبادله ای انواع تسهیلات لیزینگ، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک و … را با شرایط تسهیل شده به شرکتهای دانش بنیان و فناور پرداخت می نماید.

نورانی با بیان اهداف صندوق از جمله: تامین سرمایه ریسک پذیر، تضمین پرداخت به موقع تعهدات، مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های پژوهشی، مشارکت در تجاری سازی ، تامین ارز مورد نیاز برای طرح های فناوری  و … خواستار حمایت و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی در این صندوق شد.

 

اتاق بازرگانی, انجمن دانش بنیان, انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان, دانش بنیان کرمان, شرکت دانش بنیان
نوشتهٔ پیشین
برگزاری جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با موضوع شرکت های دانش بنیان
نوشتهٔ بعدی
جلسه اعضا هیات مدیره انجمن دانش بنیان با کارشناس اقتصاد مقاومتی