حضور انجمن شرکت های دانش بنیان در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی

اخبار

هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی کرمان در سال ۹۷  روز پنج شنبه ۱۲ مهرماه تشکیل شد. در این جلسه که با حضور هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان برگزار شد عملکرد، مشکلات و درخواست های انجمن بیان گردید.

دکتر جمعه زاده رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان ضمن بیان زمان موافق اصولی تشکیل انجمن در ۱۴ آذر ۹۶ گفت: دو استراتژی برای شروع پیش روی انجمن بود: یکی با مشکلات شرکت ها بصورت موردی برخورد شود که در این صورت تنها به مشکلات چند شرکت می توان رسیدگی کرد و روش دیگر نگاه جامع و همه جانبه  که بسترسازی برای حل مشکلات به صورت ریشه ای است و با انتخاب روش دوم به این منوال شد که برنامه ریزی جهت پررنگ شدن نقش بخش خصوصی فناور در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها در اولویت قرار بگیرد. زیرا شرکت های فناور با  توجه به اینکه کار خلاقانه انجام می دهند خود کسب و کار راه انداخته و با مشکلات آشنا و دست و پنجه نرم کرده اند پس اگر در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند قطعا نظرات و راه کارهای بهتری ارائه می دهند.

وی عملکرد انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان از زمان تاسیس (از تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ) این چنین بیان کرد:

  • برگزاری اولین جلسه شورای گفتگو در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ؛
  • پیگیری خرید واحدهای اداری در قالب برج فناوری برای شرکت های دانش بنیان؛
  • راه اندازی وب سایت انجمن به آدرس www.Daneshbonyan-kr.ir ؛
  • ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان کرمان؛
  • تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری استان کرمان؛
  • تدوین سند توسعه فناوری و نواوری استان کرمان؛
  • تشکیل دبیرخانه کمیته دانش بنیان ذیل اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه؛
  • تهیه فرم ارزیابی شرکت ها و تکمیل بانک اطلاعات شرکت های دانش بنیان استان کرمان؛
  • اعطای زمین در شهرک فناوری به شرکت های فناوری با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمان؛
  • بازدید از شرکت های دانش بنیان؛
  • اقدام در جهت تشکیل تیم عارضه یابی و …

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان در ادامه مشکلات شرکت های دانش بنیان را به این قرار دانست:کمبود نیروی انسانی متخصص و مجرب، عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری، عدم وجود جایگاه مناسب اجتماعی برای صاحبان کسب و کار، نبود کارگزار برای بحث صادرات و بازاریابی در استان، عدم وجود محیط مناسب کسب و کار، فساد و …

وی  افزود:  تلاش در جهت مرجع قرار دادن تشکل ها در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها می تواند بخش اعظمی از مشکلات شرکت ها را حل کند. همچنین باید به کسب و کارهای خلاقانه و فناورانه اهمیت بیشتری داده شود زیرا تنها راه رسیدن به  اقتصاد پایدار کارهای خلاقانه و فناورانه می باشد و با جذب اعتبارات در صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان می توان ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان   با روند بهتری صورت پذیرد . همکاری اتاق با انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان در مسیر شکل گیری اکوسیستم فناوری باید فراتر از آنچه هست باشد تا بتوان در پیشبرد اهداف انجمن با سرعت بیشتری پیش رویم.

دانش بنیانی
نوشتهٔ پیشین
بازدید از شرکت دانش بنیان کارا
نوشتهٔ بعدی
برگزاری جلسه معرفی توانمندی های شرکت های دانش بنیان و فناور استان

نتیجه‌ای پیدا نشد.