روز چهارشنبه مورخ ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱، جلسه هم اندیشی، جهت ارائه موانع و پیشنهادات در راستای برگزاری نشست شورای گفت و گو با موضوع “توسعه اقتصاد دانش بنیان و سند توسعه فناوری” در محل سالن شماره ۱ اتاق بازرگانی برگزار گردید.

در ابتدا آقای مهندس طبیب زاده با تاکید بر وجود عنصرهای بسیار زیادی جهت دانش بنیان شدن فعالان اقتصادی در استان کرمان، خواستار ارائه نظرات و پیشنهادات مدعوین گرامی؛ با توجه به شرایط فعلی استان که متفاوت از سایر کشور است؛ شدند.

آقای مهندس شیخ بهایی رییس انجمن شرکت های دانش بنیان در این راستا فرمودند: “تاکنون حدود ۶۰ جلسه از ابتدای سال جاری با سازمان های متفاوت جهت رسیدگی به مشکلات شرکت های دانش بنیان برگزار کرده اند، که متاسفانه تابحال همکاری چشمگیری از سوی سازمان ها صورت نپذیرفته و این عامل باعث دلسردی  فعالان در این حوزه می باشد”.

همچنین آقای دکتر رستمی نایب رییس هیئت مدیره انجمن شرکت های  دانش بنیان استان کرمان با اشاره به این موضوع که مسائل مربوط به قانون مالیات ها، بیمه تامین اجتماعی و قانون اداره کار جزء دغدغه های همیشگی شرکت ها بوده است، خواستار تسهیل گری در این راستا شدند.

و در پایان آقای دکتر جمعه زاده عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان؛ ضمن ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی موجود در سطح کشور، جهت کارآمدتر بودن نشست های شورای گفت و گو، خواستار ارائه موارد معدود با محتوایی کلان از پیشنهادات شدند، تا بتواند اجرای آنها، در برنامه ای مشخص، با شرایط موجود، کاراتر و موثر تر واقع گردد.