عباس ارجمند کرمانی در جلسه تشریح اولین رویداد بین المللی رهیافت نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته بی سوادی در ۱۶ شهرستان و منطقه استان تا پایان سال جاری ریشه کن می شود افزود: ریشه کنی بی سوادی مستلزم عزم ملی و مشارکت همه مردم در شناسایی افراد بی سواد است.

وی بر همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم در شناسایی افراد بی سواد تاکید و خاطر نشان کرد: شناسایی افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ مهمترین مشکل ما در حوزه سواد آموزی است.

ارجمند در این نشست اولین رویداد بین الملی رهیافت نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید را تشریح و خواستار بهره مندی از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، فرهیختگان و اندیشمندان دانشگاهی در جهت اشاعه و ترویج فراخوان رهیافت های نوین سوادآموزی و شرکت در این برنامه پژوهشی شد.

در پایان این نشست نیز سایر اعضا و حضار در راستای بهره گیری از ایده ها و فناوری های برتر در تقویت و توسعه سوادآموزی در سطح استان پیشنهاداتی ارائه کردند.

بر پایه این گزارش، جلسه تبیین” اولین رویداد بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” با حضور علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، عابدین بازگیر معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی، محمد مهدی فداکار استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، جمعی از فرهنگیان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اندیشمندان و صاحب نظران در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.