مجید نورانی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان از سال ۱۳۹۲ در استان تأسیس شده اند، یادآور شد: در حال حاضر ۵۹ شرکت دانش بنیان در استان کرمان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۷۶ درصد شرکت ها در کرمان، ۱۷ درصد در رفسنجان، پنج درصد در سیرجان و دو درصد در جیرفت هستند.

وی ۶۰ درصد این شرکت ها را تولیدی و ۴۰ درصد آن را نوپا دانست و با اشاره به مشکلات فراروی شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان به ویژه در بخش های اداری با مشکلات متعدد روبرو هستند و مدیران هم آشنایی کامل با این شرکت ها ندارند.

رییس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان خواستار تشکیل کارگروه قضایی ویژه رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان شد.

نورانی، عدم استفاده و حمایت از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان را نیز مورد اشاره قرا رداد و افزود: حتی صنایع بزرگ استان هم استفاده چندانی از این محصولات نمی کنند و دستگاه های اجرایی هم در مناقصات خود هیچ حمایتی از این شرکت ها ندارند.

وی از تهیه سند توسعه فرآوری و نقشه اکوسیستم شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: عدم فضای مناسب برای استقرار شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از مشکلات جدی در استان کرمان به شمار می رود و این در حالی است که بسیاری از دستگاه ها ساختمان های بلااستفاده و یا سوله های مناسب دارند که می توانند آن را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند.

رییس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان با اشاره به مشکلات شرکت های دانش بنیان خواستار حمایت و سرمایه گذاری صنایع بزرگ و حمایت های دولتی شد.