تامین دفتر کار و احداث مجتمع های فناوری

تامین دفتر کار و احداث مجتمع های فناوری

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای نیل به اهداف خود در مسیر حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان، به در اختیار گذاردن دفتر کار اقدام نموده است.

 

شرکت هایی که به آنها دفتر کار تعلق می گیرد

همانطور که بیان شد، صندوق نوآوری و شکوفایی تنها شرکت ها و موسسات دانش بنیان را حمایت می نماید. این موسسات می توانند برای دریافت دفتر کار از صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام نمایند.

شرکت هایی که در حال گذراندن دوره رشد و یا پیش رشد در شرکت خود می باشند و تمکن مالی برای خرید دفتر کار ندارند، در صورتی که دانش بنیان باشند می توانند از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی دفتر کار دریافت نمایند.

 

معاونت مسئول در صندوق نوآوری و شکوفایی

در صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت های متعددی وجود دارد که هر کدام وظایفی را عهده دار هستند. این معاونت ها در راستای اهداف کلان صندوق در حال حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان می باشند. معاونت های صندوق نوآوری و شکوفایی عبارتند از:

  1. معاونت نوآوری
  2. معاونت سرمایه گذاری
  3. معاونت توسعه و پشتیبانی
  4. معاونت تسهیلات و تجاری سازی
  5. معاونت برنامه ریزی

برای اعطای دفتر کار، معاونت نوآوری عهده دار مسائل و پیشبرد کار می باشد.

ریاست معاونت نوآوری: دکتر رحیمی

 

رزومه دکتر رحیمی

شرایط و فرآیند دریافت دفتر کار

صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به ضوابط خود، به شرکت هایی که دفتر کار ندارند و خواهان آن هستند، دفتر کار اختصاص می دهد. برای این منظور توصیه صندوق نوآوری و شکوفایی بر آن است که با تجمیع چند شرکت دانش بنیان با یکدیگر و درخواست دسته جمعی آنان مبنی بر تامین دفتر کار، این صندوق اقدام به خرید یک ساختمان مناسب برای آنان نماید و یک مجتمع فناوری راه اندازی نماید. شیوه تحویل این ساختمان ها به شرکت های متقاضی، به چند صورت می تواند باشد:

  1. اجاره به شرط تملیک
  2. اجاره با مبالغ پایین

اولویت اول این صندوق، اجاره به شرط تملیک می باشد و سعی دارد با تخصیص محل شرکت و استقرار آنها در کنار هم، امکان هم افزایی علمی میان شرکت های دانش بنیان، ایجاد نماید.

برای ثبت درخواست، کافیست نامه ای را به عنوان شرح درخواست خود به صندوق نوآوری و شکوفایی فکس نمایید و با شماره تلفن ۴۲۱۷۰۰۰۰ تماس حاصل نمایید و فکس درخواست خود را اعلام نمایید تا موضوع در آن نهاد پیگیری شود.

پیگیری شرکت های متقاضی در به سرانجام رسیدن این طرح، بسیار مثمر ثمر می باشد.

 

نمونه مواردی که از این نوع حمایت استفاده کرده اند عبارتند از:

  1. خرید مجتمع ۳۶ واحدی به مساحت مفید ۳۴۳۲ متر مربع در ۹ طبقه شامل ۶ طبقه اداری و ۳ طبقه لابی و پارکینگ واقع در خیابان آزادی خیابان تیموری – جنب دانشگاه شریف – و واگذاری به شرکت های دانش بنیان معرفی شده توسط دانشگاه شریف
  2. خرید مجتمع ۱۲ واحدی به مساحت مفید ۱۶۵۴ متر مربع در ۸ طبقه شامل ۶ طبقه اداری و ۲ طبقه پارکینگ واقع در خیابان امیرآباد شمالی خیابان شهریور – جنب دانشگاه تربیت مدرس – و واگذاری به شرکت های دانش بنیان معرفی شده توسط دانشگاه تربیت مدرس
  3. درحال شناسایی ساختمان و خرید در حوالی دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی ایران
  4. آمادگی تاسیس مجتمع های فناوری در شهرستان ها

 

سایر نهادهایی که برای شرکت ها دفتر کار فراهم می کنند

  • مراکز رشد نهاد ها و سازمان ها
  • مراکز رشد پارک های علم و فناوری
نوشتهٔ پیشین
تأمین دستمزد نخبگان
نوشتهٔ بعدی
سرمایه گذاری خطر پذیر

نتیجه‌ای پیدا نشد.