کشور افغانستان یکی از مقاصد اصلی صادرات محصولات ایرانی است و بیش از ۳۵ درصد سهم بازار افغانستان در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان قرار دارد. فرهنگ و زبان مشترک، و تنوع اقلام صادراتی ایران به افغانستان، دو مزیت مهم تجارت با افغانستان است. اما مسایل امنیتی افغانستان مانع از سفر ایرانی ها به افغانستان جهت انجام بازاریابی صادراتی میدانی در افغانستان شده است.

از این رو موسسه تسهیل گران تجارت فکر فردا با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران، با پذیرش دومین هیأت تجاری از افغانستان متشکل از ۷۰ نفر از معتبرترین تجار افغانستان، دومین شو روم و  نشست تجاری B2B ایران و افغانستان را در تاریخ ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار می نماید.

حوزه های کالایی نشست تجاری شامل ۱. FMCG (موادغذایی، شوینده، بهداشتی، سلواوزی، پلاستیک و یکبار مصرف، لوازم خانه داری، چاپ و بسته بندی) ۲. مصالح و لوازم ساختمانی ۳. دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی ۴. نفت و گاز و پتروشیمی ۵. لوازم خانگی و آشپزخانه ۶. کشاورزی، لوازم و نهاده ها ۷. معدن و صنایع معدنی می باشد.

به دلیل توجه به کیفیت جلسات B2B و انجام مذاکرات موثر با یکایک تجار، ظرفیت محدود بوده و حداکثر ۷۰ شرکت ایرانی که محصولاتشان منطبق بر حوزه کالایی و اعلام نیاز تجار افغانستانی مدعو باشد امکان حضور در این نشست تجاری را دارند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با این انجمن در ارتباط باشند.