همایش دو روزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان (کرمان آیدکس ۲۰۲۲)˛ در تاریخ ۲۲ و ۲۳ تیرماه با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی˛ سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکتهای صنعتی و معدنی استان با همکاری انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی˛ صنعتی و فناوری های پیشرفته (هایتک) برگزار شد.

مشاور ارشد معاون علم و فناوری ریاست جمهوری˛ معاون وزیر راه و شهرسازی˛ عضو هیات مدیره صندوق توسعه ملی˛ رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران˛ ولی فقیه در استان˛ رئیس کل دادگستری کرمان و جمعی از مدیران کل در این آیین حضور داشتند.

در این مراسم از کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان نیر رونمایی شد.

دکتر طبیب زاده˛ ریاست محترم اتاق بازرگانی˛ صنایع˛ معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه سال جاری با عنوان تولید˛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده تلاش بر این دارند که همه برنامه های اتاق بازرگانی به نحوی باشد که به این برنامه و فرمان سال تحقق عملی داده باشند.

ایشان با اشاره به اینکه کرمان را به پتانسیل ها و ظرفیت هایش می شناسند˛ ابراز داشت: ۱۵ پنل تخصصی با حضور ۱۰۰ نفر از متخصصان به نام کشور در همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمان برگزار می شود تا سندهای تئسعه استان در هر بخش را بنویسند.

ایشان همچنین بیان کردند که باید مدل هایی برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها ایجاد کنیم و میثاق نامه ای را بنویسیم که رئوس کار تولید را در کرمان شکل دهد و تاکید بر این داشتند که دانش بنیان بحث اساسی است.

دکتر مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این همایش گفت: تمام حوزه های اقتصادی استان که دارای فرصت های سرمایه گذاری بودند در جریان برگزاری این همایش بررسی شد و افزود به دنبال استخراج کاربردی از این همایش هستیم و امیدواریم حاصل پنل های ۱۵ گانه˛ خروجی مورد انتظار زمانبندی شده و کمی را بدست آوریم.

یکی از پنل های تخصصی برگزار شده در این همایش˛ فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ ها بود که محور پنل˛ بررسی ظرفیت ها و چالش های پیشروی شرکت های دانش بنیان استان بود. مدیر این پنل آقای دکتر رضایی زاده˛ معاونت فناوری پارک علم و فناوری استان و دبیر پنل آقای مهندس شیخ بهایی˛ رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان و کارگزار رسمی فن بازار استان بودند. در این پنل دکتر دلیری˛ مشاور عالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر کلاهی˛ رئیس کمیسیون کسب و کار های دانش بنیان اتاق ایران و دکتر فردیس˛ رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق ایران سخنرانی کردند. در این پنل ۱۲ فرصت از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها  توسط دکتر صلواتی زاده ارائه شد.