دومین جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان، روز پنجشنبه مورخ ۱۷ شهریورماه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان گفت: قانون جهش دانش بنیان زیرساختی مترقی برای استان معدنی کرمان و ظرفیتی فوق‌العاده و فرصتی بی‌نظیر برای ما است که نباید به راحتی این فرصت را از دست دهیم.
وی بیان کرد: صنعت کار خود را انجام می‌دهد و نمی‌تواند معطل تولید و داخلی‌سازی قطعات باشد و راکد بماند. اگر قطعه‌ای نداشته باشد از داخل کشور یا واردات نیاز خود را تامین می‌کند و ما باید برای رسیدن به صنایع حرکت کنیم.
استاندار کرمان گفت: فرآیند تامین و داخلی‌سازی نیازهای صنعت باید تسریع یابد و طی دو هفته آینده اتصال بین نیاز صنایع و مراکز تولید علم انجام شود.
فداکار تاکید کرد: نیروی انسانی را آموزش دهید و پای کار بیاورید تا کاری در تامین نیازهای فناورانه استان انجام شود که ظرفیت مناسبی برای توسعه است.
در این جلسه بیان شد که این شورا با توجه به ساختار و اهدافی که در برنامه خود دارد می تواند به عنوان یک شورای قوی و منسجم در بالاترین سطح تصمیم گیری، در حل و فصل بسیاری از مشکلات شرکت های دانش بنیان استان کمک کند و همچنین بیان شد، فعالیت های دانش بنیان به عنوان یکی از شاخص های مهم در ارزیابی دستگاه های اجرایی خواهد بود.
در ادامه جلسه مهندس عابد شیخ بهایی ، رییس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان بعد از توضیحاتی در خصوص وضعیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان و با بیان مشکلات این شرکت ها خواستار ایجاد همبستگی بین همه دستگاه های دولتی جهت تحقق شعار سال و استقرار دانش بنیان در استان شدند و آمادگی کامل انجمن را جهت همکاری با تمامی دستگاه ها و ارگان ها اعلام کردند.