جلسه صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان با بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور در خصوص طرح های حمایتی و تسهیلاتی صندوق‌پژوهش و‌فناوری شد.

در این جلسه مهندس مجید نورانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان به تشریح بسته های حمایتی و تسهیلاتی صندوق پژوهش و‌فناوری استان کرمان به شرکت های دانش بنیان و فناور پرداخت.

نورانی در ادامه افزود : صندوق با گرفتن مجوز از کارگروه صندوق های پژوهشی کشور، و با تامین مالی سه میلیارد و ۱۰۰ تومانی‌ از شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری کار خود را آغاز کرد. از این مقدار ۵۸ درصد سهام متعلق به بخش خصوصی و۴۲ درصد مابقی سهام مربوط به ارگان های دولتی یعنی دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه باهنر کرمان و پارک علم و فناوری استان کرمان می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دراین مدت شش ماهه اولویت صندوق جذب منابع مالی بوده است، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان به عنوان چهارمین صندوق کشور توانست مجوز صدور ضمانت نامه را اخذ نماید و به عنوان یکی از خدمات صندوق قرار گیرد.
نورانی گفت: در کارگزاری منابع مالی طی پنج قرارداد عاملیت که با پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی انعقاد کردیم،توانستیم حدود ۳۰ میلیارد تومان منابع مالی در این مدت شش ماهه جذب کنیم که ۷۰ درصد آن محقق شده است.
در این مدت حداقل ۲۰شرکت برای گرفتن تسهیلات از شرکت های مستقل در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری به صندوق مراجعه کرده آمد.
مسئول صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان ضمن درخواست از مراکز مستقر در پارک و رشد علوم پزشکی برای تبدیل شدن به عنوان شرکت دانش بنیان گفت: در پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فراغت بیشتری نسبت به سایر واحدهای فناوری داریم از این رو می‌توان پرداخت تا سقف ۵۰۰میلیون تومان از طریق خود صندوق و تا سقف ۲میلیارد تومان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره داشت.
نورانی گفت:شرکت ها برای همکاری با صندوق باید یسکری فرم ها را پر و تحویل نمایند که میتوان به اظهار نامه مالیاتی ،مدارک هویتی … اشاره داشت.
در پایان جلسه هم، به پرسش و پاسخ واحد های فناوری که در جلسه حضور داشتند پرداخته