برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور دکتر سورنا ستاری

اخبار

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور‌ی و رییس بنیاد نخبگان با موضوع شرکت‌های دانش بنیان برگزار گردید.

دکتر فدایی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه متوسط درآمد سالانه خانوارها در استان کرمان حدود ۲۵ میلیون تومان بوده در حالی که در سطح کشور این درآمد در حدود ۳۶ میلیون تومان است گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد استان بسیار موثر بوده و آماده همکاری هستیم. وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این حوزه نیازمند برنامه مشخص هستیم بیان کرد: در این صورت است که می‌توانیم عقب ماندگی استان در حوزه اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کنیم.

دکتر ترک زاده، رییس پارک علم فناوری استان کرمان هم گفت: از سال ۹۴ تا کنون ۶۳ واحد شرکت دانش بنیان در استان ایجاد شده است و تا کنون بیش از هزار شغل ایجاد کردند و بر حمایت بیشتر مجموعه استان از شرکتهای فناور تاکید کردند.

دکتر جمعه زاده رییس انجمن شرکت‌های دانش بنیان کرمان با اعلام اینکه با مشورت بخش خصوصی فناور می توان بسیاری از مشکلات را حل نمود افزود:در بحث ساماندهی اکوسیستم فناور برخی از خلاءهای موجود برطرف شده است ولی هنوز برای آماده سازی محیط کسب و کار دانش بنیان مسیر طولانی وجود دارد. وی افزود: خوشبختانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی صندوق پژوهش استان راه اندازی و کارگزاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان در سال ۹۷ مجوز گرفت. دکتر جمعه زاده افزود: دغدغه اصلی شرکت‌های فناور نبود نیروی متخصص برای جذب در استان است و با توجه به  اینکه حدود ۱۶۰ هزار دانشجو در استان داریم ولی در تامین نیروی انسانی شرکت ها دچار مشکل هستند که باید در این زمینه برنامه ریزی جامعی صورت پذیرد.

دکتر رضائی زاده مشاور انجمن و پارک علم و فناوری بر سرمایه گذاری و حمایت بیشتر از شرکت های استان کرمان تاکید کردند و افزودند که باید در زمینه نمونه سازی اولیه محصولات شرکت های فناور تسهیلات بیشتری از طرف صندوق ها ارائه گردد.

مهندس نورانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان با بیان مراحل تاسیس صندوق بیان کردند که صندوق کرمان باید بعنوان مرجع اصلی ارائه خدمات مالی به شرکتهای فناور در استان کرمان شناخته شود. ایشان با اشاره به مصوبات قانونی خواستار تغییر برخی از آیین نامه ها جهت ارائه خدمات مالی بهتر به شرکت های دانش بنیان شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه اشتغال بانوان نیازمند یک ساختار منسجم است تا مادر بتواند در کنار فرزند خود اشتغال مناسب را نیز داشته باشد افزود: ارائه امکانات و تسهیلات اشتغالزایی باید بدون تبعیض جنسیتی انجام شود و حضور بانوان کارآفرین هم در این زمینه دیده شوند.

نوشتهٔ پیشین
بازدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از استان کرمان
نوشتهٔ بعدی
بازدید معاون‌ علمی و‌فناوری ریاست جمهوری از شرکت دانش بنیان تردد راهنما

نتیجه‌ای پیدا نشد.