بازدید هیات مدیره انجمن از شرکت دانش بنیان ویژگان بسپار

اخبار

در راستای آشنایی با شرکت های دانش بنیان و معرفی کالا و خدمات شرکت ها برای بهبود فضای کسب و کار آنها و ایجاد بستری برای تبادل اطلاعات با دیگر شرکت های فعال در زمینه دانش بنیانی ، بازدید از شرکت های دانش بنیان توسط هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان در اولویت قرار گرفته است.

در همین خصوص ۸ مرداد ۹۷ بازدیدی از شرکت دانش بنیان ویژگان بسپار شرق به مدیرعاملی آقای مهندس افرازی به عمل آمد.

در این بازدید دکتر جمعه زاده رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان ضمن بیان برنامه های انجمن بیان کرد: یکی ازمواردی که انجمن دنبال کرده تلاش برای ایجاد اکوسیستم فناوری در استان است. از آنجا که نهادهای زیادی در اکوسیستم فناوری دخیل هستند هیچ گونه همگرایی بین آنها وجود ندارد و کارها بصورت جزیره ای انجام می شود و برای اینکه استراتژی مشخصی داشته باشند و بسترسازی لازم ایجاد شود باید حرکتی اصولی در این مورد صورت پذیرد چون پیشرفت هر منطقه در گرو رشد فناوری و نوآوری آن حوزه است. از طرفی کمیته و شوراهای که در زمینه فناوری فعالیت می کنند کارهای آنها بصورت اجرایی و عملیاتی نیست لذا باید مرجعی بوجود آید که در سایه آن به تمام اهدافی که در توسعه فناوری استان وجود دارد جامع عمل پوشانده شود و از این ، شورای عالی فناوری و نوآوری در سی امین شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی از طرف انجمن پیشنهاد  و تصویب شد و دبیرخانه آن انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان انتخاب شد.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان افزود: استان کرمان دارای پتانسیل های منحصر بفرد و بالقوه در زمینه­ های مختلف می باشد که می تواند با توسعه و برنامه ریزی در حوزه فناوری به مرحله بالفعل برسد. از طرفی متاسفانه علی­رغم وجود بانک­های اطلاعاتی بسیار ارزشمند در اسناد تهیه شده، راهکارهای اجرایی و عملیاتی بر اساس نقاط قوت و ضعف، فرصتها و تهدیدهای دستگاه های اجرائی دولتی و خصوصی ذی­ربط در اکوسیستم فناوری ارائه نشده لذا  تدوین سند توسعه فناوری و نوآوری توسط انجمن در شورای گفتگو پیشنهاد و به تصویب رسید.

او بیان کرد که:  برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه ایجاد صندوق های vc جزء الزامات است و صندوق پژوهش و فناوری از این نوع صندوق ها هستند که با ممارست انجمن راه اندازی شد و بیش از ۳۰% سرمایه اولیه آن توسط انجمن تامین شد.

در ادامه مهندس افرازی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویژگان بسپار ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر این شرکت دارای سه سالن جداگانه تولید می باشد.

F1  : تولید مستربچ کربن بلک جهت تولید لوله های پلی اتیلن ویژه آبیاری تحت فشار
F2  : تولید انواع پلیمرهای مهندسی و آمیزه های پلیمری
F3   :تولید انواع لوله های پلی اتیلن از سایز ۱۶ تا ۴۰۰ میلیمتر

امروزه دانش فنی تولید پلیمرهای مهندسی و آلیاژهای پلیمری بصورت کاملا محرمانه بوده که دسترسی به آن مستلزم انجام پروژه های تحقیقاتی می باشد، بنابراین این شرکت جهت نیل به اهداف خود اقدام به ایجاد یک مرکز تحقیقات پلیمری و کتابخانه تخصصی و آرشیو فنی مرتبط در داخل شرکت نمود و با بهره گیری از امکانات موجود تاکنون موفق به طراحی و تولید کامپاندهای مختلف براساس نیاز مشتری و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی گردیده است و بر این اساس این شرکت در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته و برگزیده شد.

مهندس افرازی اضهار داشت: یکی از مشکلات شرکت ویزگان بسپار تامین مواد اولیه است در صورتی که مواد اولیه در خود کشور تولید می شوند و همچنین کمبود نیروی انسانی متخصص در زمینه پلیمر از دیگر مشکلاتی است که شرکت با آنها دست و پنجه نرم می کند. شرکت ویژگان بسپار هزینه های زیادی را برای تحقیق و توسعه پرداخت می کند و یکی از عوامل موفقیت شرکت نیز همین مورد می باشد.

محصولات دانش بنیان شرکت ویژگان بسپار به شرح ذیل میباشند:

  • کامپاند پلی اتیلن PE100 مشکی
  • کامپاند پلی اتیلن PE100 زرد
  • کامپاند پل یاتیلن ویژه روکش سیم و کابل

مدیرعامل شرکت ویژگان بسپار در ادمه افزود: آزمایشگاه  و واحد کنترل کیفیت شرکت ، با هدف انجام آزمون های مواد اولیه و محصولات تولیدی و ایجاد مرکز تخصصی جهت ارائه خدمات آزمون به مشتریان، در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز نمود آزمایشگاه با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های اروپایی توان آزمون انواع لوله های پلی اتیلن در فشار و قطرهای مختلف، مطابق استانداردهای ملی و بین المللی را دارا می باشد. آزمایشگاه ویژگان بسپار شرق بعنوان هسته مرکزی واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت می باشد که در انجام پروژه ها و آزمون های تحقیقاتی متعدد در خصوص تولید کامپاندهای مهندسی در جهت رفع نیازهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی و خارجی کشور فعالیت دارد و این شرکت برای هر گونه همکاری با دیگر شرکت ها آمادگی خود را اعلام می کند و شرکت های دیگر در صورت نیاز می توانند از آزمایشگاه ویژگان بسپار استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با شرکت ویژگان بسپار به قسمت اطلاعات شرکت های دانش بنیان در منو سایت مراجعه فرمایید.

 

نوشتهٔ پیشین
چگونه در محل کار خود موفق باشیم؟
نوشتهٔ بعدی
برگزاری جلسه هم اندیشی انجمن با شرکت های دانش بنیان

نتیجه‌ای پیدا نشد.