بر طبق “قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات” که توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تدوین و به تصویب مجلس رسیده است، موضوعات مهمی نظیر تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه معافیت های مالیاتی و گمرکی به شرکت های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است؛ این برنامه از طریق توانمند نمودن شرکت ها، توسعه بازار محصولات دانش بنیان، ارائه خدمات تخصصی و…می تواند زمینه دستیابی به اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش را محقق سازد.
در همین استا در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۳ از شرکت فولاد سدید ماهان پیرامون مشکلات و موانع تولید محصولات و در راستای معرفی خدمات انجمن بازدیدی صورت گرفت. در این بازدید جلسه ای با حضور مهندس شگرف مدیر کارخانه فولاد سدید و مهندس عابد شیخ بهایی رییس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان و کارگزار رسمی فن بازار منطقه ای استان برگزار گردید .
شرکت فولاد سدید ماهان، واقع در شهرک صنعتی شماره ۲، یکی از بزرگترین کارخانه های تولید سازه های فلزی در جنوبشرق ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در کرمان آغاز کرده است.
این شرکت علاوه بر فروش ۳۰۰۰۰ تن انواع محصولات فولادی در حوزه بازرگانی و صنعتی، سوله های صنعتی، سازه های تقاطع های غیرهم سطح شهری با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن در سال نموده است و تنها نماینده رسمی محصولات فولاد مبارکه در جنوبشرق کشور می باشد.
با توجه به مباحث مطرح شده و در راستای رفع مشکلات مذکور، شرکت فولاد سدید ماهان، علاقه مند به افزایش دانش فنی محصولات تولیدی، ایجاد کسب و کارهای نوپای آینده نگر و ایجاد کننده تحول در بازار و استارت آپ های مبتنی بر تکنولوژی نوین می باشد.