بازدید از شرکت های دانش بنیان بارز کلید و لاوان تابلو

اخبار

به منظور هم افزایی و استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان و همچنین معرفی شرکت ها و محصولات و خدمات آن ها، سه شنبه مورخ ۲۳ مرداد ۹۷ بازدیدی از شرکت های دانش بنیان بارز کلید و لاوان تابلو به عمل آمد.

شرکت های دانش بنیان بارز کلید و لاوان تابلو زیر مجموعه گروه صنعتی لاوان هستند که با مدیریت براداران قربانی مشغول به فعالیت هستند. زیر بنای گروه صنعتی لاوان در سال ۱۳۸۲ با تاسیس شرکت لاوان تابلو ایجاد گردید و با توسعه کمی و کیفی شرکت لاوان تابلو، گروه صنعتی لاوان در سال ۱۳۸۹ تشکیل و آغاز به کار نمود. امروزه شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی لاوان شامل ( لاوان تابلو، لاوان نیرو، بارزکلید و پویان ره پرند) با تکیه بر کیفیت، نوآوری و بهبود مستمر به عنوان شرکت های پیشرو در زمینه مختلف مشغول به فعالیت می باشند.

در این بازدید دکتر جمعه زاده ضمن بیان ماموریت های انجمن، به حائز اهمیت بودن تکمیل بانک اطلاعاتی اشاره کرد و منظور از تکمیل بانک اطلاعاتی شرکت ها را ، آشنایی بیشتر با شرکت های دانش بنیان و معرفی کالا و خدمات شرکت ها برای بهبود فضای کسب و کار آنها و ایجاد بستری برای تبادل اطلاعات با دیگر شرکت های فعال در زمینه دانش بنیانی دانست.

او اظهار داشت: برای مرتفع ساختن مشکلات شرکت های دانش بنیان باید ارتباط بین انجمن و شرکت ها به حداکثر برسد و این امر میسر نمی شود مگر با حضور نمایندگان شرکت ها در جلساتی که توسط انجمن برگزار می شود تا بتوان هم مشکلات شرکت ها را بیان کرد و هم مکانیزم مشخص اجرایی را ارائه داد و یک پیشنهاد در حل مشکل بیان نمود.

دکتر جمعه زاده در باب تشکیل شورای عالی فناوری و نوآوری گفت: تمام مراجع تصمیم گیری در کشور دولتی هستند و تصمیماتی که گرفته می شود بخش خصوصی در آن ها دخیل نیست و فقط باید تاوان اشتباهات را پس بدهد. در حیطه فناوری و نوآوری برای اینکه این مباحث نو هستند بخش خصوصی باید ورود کند و باید در این مورد مکانیزم مشخص و اجرایی را تعریف کند. به همین دلیل است که باید کارگروه هایی ذیل شورای عالی فناوری تشکیل شوند که خوراک آن ها از شرکت های دانش بنیان باشد که تصمیم و برنامه ریزی آن از سمت شرکت های دانش بنیان که خصوصی محسوب می شوند،  باشد و  از طریق دولت به سازمان های ذیربط ابلاغ شود.

او افزود: با توافقاتی که با سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان انجام شد دبیری کمیته دانش بنیان که ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه است به انجمن دانش بنیان واگذار شد تا سیاست گذاری هایی که از طریق شورای عالی فناوری و نوآوری بیان می شود از طریق کمیته دانش بنیان ابلاغ شوند.

مهندس قربانی ضمن تشکر از خدمات انجمن بیان کرد: در طول فعالیت گروه صنعتی لاوان، تجارت مفیدی در زمینه مشاوره، طراحی، ساخت تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی، در صنایع مختلف از جمله: نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، نیروگاهی و همچنین  در سایر صنایع کسب گردیده است و توانسته ایم محصولات شرکت ها را در سایر استان ها نظیر سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خراسان رضوی و تهران و… به فروش برسانیم. محصولاتی تولیدی شرکت به دلیل خواصی که دارند در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند به راحتی قابل استفاده می باشند.

او بیان کرد: گروه لاوان برای بخش تحقیق و توسعه هر ساله هزینه های زیادی را صرف می کند تا بتواند محصولاتی را ارائه دهد که از نظر قیمت، کیفیت، عملکرد و … رقابت ساز باشد.

مهندس قربانی استقبال نکردن سازمان های استان کرمان برای خرید محصولات گروه لاوان و عدم حمایت مالی شرکت را از سوی ارگان های ذیربط را، از مشکلات موجود دانست و گفت: با وجود اینکه محصولات شرکت تمام استانداردها و گرید های لازم را دارا است و از لحاظ کیفیت با مشابه خارجی خود برابری می کند و از نظر قیمت مقرون به صرفه است اما سازمان هایی که به محصولات ما احتیاج دارند نیازهای خود را از گروه صنعتی لاوان تهیه نمی کنند  و با هزینه بیشتر از خارج از استان تامین می شود.

اوهمچنین بیان کرد: به دلیل اینکه گروه صنعتی لاوان دانش فنی مورد نیاز در ساخت محصولات را بدست آورده است نسبت به نیازهای بازار انعطاف دارد و می تواند خدمات پس از فروش و ارتقاء محصولات را به راحتی انجام دهد.

 

نوشتهٔ پیشین
دیدار هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان با رئیس سابق اتاق ایران
نوشتهٔ بعدی
اهم سیاست ها و رویکردهای کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان

نتیجه‌ای پیدا نشد.